30 mai Pași importanti ca să îți construiești o strategie de Personal Branding (1).
Cum îți construiești o strategie de Personal Branding?
Foarte simplu – o poziționare corectă înseamnă să îți cunoști punctele forte, pentru a le folosi cât mai des, dar și pe cele slabe, pentru a reuși să le diminuezi de fiecare dată când au tendința să își facă apariția. De multe ori acestea pot duce la burn-out, adică epuizare din punct de vedere profesional.
Într-o serie de 3 articole vei găsi 9 Tips&Tricks despre cum să ți construiești o strategie de Personal Branding.
Așadar, hai să vedem despre ce este vorba:
1.Cine ești?
Care sunt competențele tale?
Enumeră ce abilitați ai, ce educație ai, dar și care este experiența profesională. Una din platformele sociale pe care ar trebui să exiști este LinkedIn. Dacă acum ceva timp se spunea ca dacă nu ai Facebook, nu exiști, aceeași teorie se aplică și pe LinkedIn. Degeaba exiști în câmpul muncii dacă nu ai un cont de LinkedIn făcut ca la carte.
Care sunt pasiunile tale?
Știu, ai să spui că nu ai timp pentru așa ceva, însă trebuie să îți faci.Hobby-ul este hrană pentru suflet, iar dacă sufletul nu primește ce are nevoie, cu siguranță vei ajunge la burn-out.
Și nu contează cât este de ciudat hobby-ul tău.Important este că face parte din tine, din personalitatea ta și te apropie de alți oameni.
Din păcate, în goana după acceptare și „importanță”, uităm să îi mai facem sufletului pe plac, uităm să ne acordăm timp să ne bucurăm de lucrurile alea simple care, însă, ne umplu sufletul de bucurie.
Cunosc oameni frumoși care au făcut o meserie din pasiunea lor, dar nu s-au poziționat corect. Din păcate.
Care este USP-ul tău?
USP-unique selling proposition.,adică acel element diferențiator pe care îl ai numai tu.
Poate fi o specializare sau poate fi chiar pasiunea ta.
Important e să fie una.
În România, din păcate, există un trend eronat: cu cât știi să faci mai multe, cu atât ești mai bun.Însă e imposibil să fii bun la toate.Alege-ți un singur domeniu care să te facă să arzi pe dinăuntru și stick on it.
Și dacă dai de burn out, nu-i nimic. Ia-o de la capăt, dar fii mai bun. Eșecurile fac parte din succes.
Și nu uita: the nicher, the richer!
Tot ca parte dintr-o strategie de Personal Branding este și percepția celorlalți despre tine, deci
2.Cum ești perceput?
Dar mai important de către cine. Fii foarte atent la ceea ce îți dorești, dar mai ales în fața cui vrei să te poziționezi.
E imposibil, de exemplu, să fii cel mai bun inginer din oraș pentru colegii de pahar. Ei nu înțeleg ce faci tu. Aud, dar nu înțeleg.
Așa că delimitează foarte clar ce vrei și de la cine.
Află ce spun prietenii tăi despre tine.Cei adevărați.Vei ști care este calitatea ta umană, care sunt punctele forte și punctele tari.Și asigură-te că profesionistul din tine rămâne acasă când petreceți timp împreună.
Află ce spun colegii tăi despre tine sau partenerii de afaceri.De data aceasta calitatea ta umană este la fel de importantă, însă și nivelul de profesionalism va fi decisiv.Iar cheia este adaptabilitatea.
Și nu uita de Google.Ți-ai dat vreodată Google Search?Well, dacă n-ai făcut-o, shame on you.Ce spune Google despre tine, cam aia e.
E simplu, exiști sau nu exiști.
Și ar trebui să nu uităm scopul (care însă nu ar trebui să scuze mijloacele 🙂 ) pentru care îți faci o strategie de Personal Branding, adică
3.Ce anume vrei să obții?
În domeniul tău, de exemplu.Gândește-te cum vrei să te poziționezi.Vezi ce fac alții mai buni ca tine și învață de la ei.Non stop.Personalizează tot ceea ce creezi tu, fii mai bun dar nu uita că cei mai buni sunt cei care nu încetează nici o clipă să învețe.
În piața pe care activezi.Mai concret, identifică foarte clar ce target vizezi și fii dedicat lor.Creează pentru ei.
De la stilul tău.Fiecare dintre noi are o consistență aparte.Comunicarea te va ajuta să îți definești stilul, așa că nu uita să fii foarte clar și concis în transmiterea mesajelor către fiecare audiență în parte: prietenii tăi, colegii/partenerii de afaceri și bineînțeles Google/platformele sociale.
Și dacă vorbim de transmiterea mesajelor, am scris cam mult, nu?Și sunt de-abia la punctul 3.
Motiv pentru care îți propun să te gândești la aceste 3 puncte și să-ți faci o mică strategie, pe hârtie, despre cum ai putea să îți îmbunătățești aceste 3 noi calități din strategia ta de Personal Branding. Sună bine, nu?
Eu voi reveni cu subpunctele:
- cum să îți creezi brand-ul.
- cum să îți creezi o rețea.
- crează-ți un ecosistem. (articolul îl găsești aici )
- crează conținut/mesaje potrivite.
- implică-te și share-uiște.
- ascultă și monitorizează (articolul este aici )
Ziceam că e simplu, nu e așa? 🙂
Articol scris și preluat de pe blogul personal.
Pingback:Brand&Build | Pași importanti ca să îți construiești o strategie de Personal Branding (2).
Posted at 11:42h, 31 mai[…] Hai să vedem care sunt următorii pași dintr-o strategie de Personal Branding, din cei 9 de care vorbeam în articolul trecut. […]
Pingback:Brand&Build | Pași importanti ca să îți construiești o strategie de Personal Branding (3).
Posted at 12:07h, 31 mai[…] aminte de primele 2 articole care conțin atât primele 3 tips de Personal Branding, dacât și pașii […]
Pingback:Brand&Build | Brand personal - viziune, valori si imagine profesionala
Posted at 08:47h, 28 august[…] poți citi despre strategia de personal branding în 9 pași din articolele de aici, de pe blog : primii 3 pași, pașii 4- 6 și ultimii 3 […]