Experimentează Realitatea Virtuală în Advertising

 

Datorită secolului în care ne aflăm și (a) evoluției „uriașe” a oamenilor, s-a ajuns la dezvoltarea realității virtuale, cauza fiind monotonia ce a pus stăpânire pe viața noastră.

Dat fiind că intrăm zilnic în contact cu lumea marketigului și datorită digitalizării continue este clar că unde ajung oamenii, vor urma și ads-urile.

 

Realitatea virtuală va schimba, mai mult ca sigur, peisajul marketingului digital.

 

De ce spun asta?

Ceea ce știm sigur este faptul că locul cel mai potrivit de reclame este acolo unde oamenii își petrec majoritatea timpului.

Deoarece mulți dintre ei petrec destul timp în VR (realitate virtuală), aici este locul perfect unde Google dorește să construiască anunțuri. 

Pentru a exemplifica mult mai bine subiectul pe care vi-l prezint astăzi am realizat două studii de caz care, sper eu, vă vor conduce mult mai mult în ceea ce înseamnă „lume virtuală”.

 

 

Studiu de caz (1)

 

 

      În iunie 2017, Google a anunțat că lucrează la plasarea de reclame în lumi VR prin intermediul unui proiect din zona 120.

Au distribuit un GIF rapid despre aspectul unității de anunțuri. Punctul alb din GIF indică unde privește persoana care poartă căștile. Puteți „da clic” sau selecta ceva într-o lume VR, pur și simplu privindu-l și apăsând pentru un ritm.

Această acțiune este o paradigmă complet nouă, pe care o aveți în vedere ca comerciant.

 

În lumile VR, ochii utilizatorului controlează foarte mult

 

Doar privind un anunț veți decide dacă doriți să-l extindeți. Cu VR, nu vei mai fi limitat de marginile monitorului.

O altă modalitate extrem de apreciată și „actuală” este dezvoltarea conferințelor ce reprezintă o mare parte din viața unor marketeri digitali. 

    Nu trebuie să fiți în aceeași cameră pentru a obține valoare dintr-o discuție.

VR este o extensie naturală.

În VR, prezentatorul nu se limitează la ceea ce poate apărea pe un ecran din spate. În locul unor diapozitive bine proiectate, prezentatorii ar putea transporta complet publicul într-un alt moment sau loc în timpul unei prezentări.

 

VR va modifica în mod complet publicitatea PPC așa cum o știm?

 

VR trebuie să depășească mai multe obstacole ale societății pentru a obține adopția în masă de la „camerele de zi la locurile de muncă”. Dar, vânzările de realitate virtuală/realitate alternativă cresc. 

IDC proiectează vânzări de 12,4 milioane de unități în 2018 – în creștere de la aproximativ 8 milioane de unități vândute în 2017.

Până în 2022, se preconizează că vânzările vor crește la peste 65 de milioane de unități AR / VR.


So, dacă nu ați experimentat niciodată lumea realității virtuale (VR), nu vă faceți griji; aveți acum ocazia.

Aproximativ 75% dintre cele mai mari mărci din lume au integrat VR în strategia lor de marketing până în prezent. Și nu este de mirare, deoarece este un instrument puternic de marketing.

În sensul cel mai evident, este puternic, deoarece ne permite să ne apropiem și personal de anumite produse.

Dar, când îl privim mai îndeaproape din perspectiva publicității, sunt multe de spus.

În ceea ce privește îmbunătățirea conștientizării cumpărătorului, accelerarea procesului de cumpărare și oferirea de opțiuni mai personalizate cumpărătorilor; existența multor companii pe piață cu aceste strategii îndrăznețe de publicitate și utilizarea unei tehnologii remarcabile ne-a făcut să ne întrebăm:

 

Ce este realitatea virtuală și cum funcționează?

 

„Să dărâmăm” termenii care reprezintă cel mai bine realitatea, fie ea virtuală, augmentată sau mixtă care ajung din ce în ce mai mult în viitorul apropiat. 

 

Realitatea virtuală

Acesta este termenul generalizat pentru orice tip de experiență care plasează în esență utilizatorul „într-o altă lume sau dimensiune”.

Poate fi folosit cu referire la lumi în întregime digitale, sau lumi care încorporează un amestec de real și virtual.

 

Realitate augmentată

 Acesta este un termen pentru plasarea conținutului „în” lumea reală, de exemplu, folosind camera dvs. pe iPhone/Android.

Cel mai popular exemplu în acest sens este Pokémon Go.

 

Realitate mixtă

Aceasta este o combinație de conținut real și conținut digital care constă, de exemplu, în două tipuri de videoclipuri, în esență, stratificate unele peste altele.

În acest exemplu, lucrurile virtuale și cele reale interacționează între ele.

 

În cele din urmă, haideți să aruncăm o privire peste câteva exemple inovatoare ale unor inițiative majore de marketing și PR.

Vă pot spune că au oferit clienților experiențe captivante, imersive și au provocat destulă agitație făcând acest lucru.

 

 

Studiu de caz (2)

 

 

New York Times

(Vezi campania aici)

Nu există nicio îndoială că VR este un mediu excelent pentru a spune o poveste vizuală.

Cu câțiva ani în urmă, New York Times a livrat ochelari Google Cardboard tuturor abonaților lor pentru a viziona un film VR și apoi a făcut-o de câteva ori cu diferite filme.

Acești ochelari au fost livrați doar celor mai fideli clienți, în esență, au acționat ca un stimulent sau o recompensă pentru loialitatea mărcii.

Intensitatea emoțională pe care această experiență a oferit-o telespectatorilor a consolidat loialitatea de brand.

 

The Outdoor Nishe

(Vezi campania aici)

Binecunoscutul brand de pantofi de drumeție Merrell a creat o experiență unică ca parte a lansării celor mai inovatori pantofi de drumeție prin intermediul TrailScape, o experiență de drumeție multisenzorială 4-D.

Aceasta a fost prima dată când o companie a folosit vreodată un anumit tip de tehnologie numită Oculus Rift.

Totodată, implică elemente tactile de mers pe diferite suprafețe și chiar a inclus obstacole precum alunecările de roci pe care participanții ar trebui să le parcurgă.

The North Face a făcut ceva similar oferind participanților o ocazie de a face drumeție prin Parcul Național Yosemite, precum și Nepal.

Prin intermediul acestui tip de experiență imersivă, oamenii au putut să simtă cum a fost să exploreze, motivându-i astfel să aibă de fapt un motiv pentru a cumpăra pantofii. 

 

The Home Improvement Nishe

(Vezi campania aici)

IKEA are, de asemenea, o aplicație bazată pe VR, care permite clienților să „plaseze” mobilierul în casele lor pentru a decide cu privire la aspect și potrivire.

Aceasta este probabil una dintre cele mai simple, mai accesibile și mai practice aplicații VR pe care le-am văzut până în prezent.

Avantajul acestor tipuri de inițiative constă în faptul că sistemul VR colectează date despre clienți ca parte a cercetării de piață, iar acestea sunt date incredibil de valoroase pentru a ghida o strategie de marketing.

 

Călătorii

(Vezi campania aici)

Cu câțiva ani în urmă, Thomas Cook, o agenție de turism din Marea Britanie, a condus o campanie care a permis agenților de turism să experimenteze anumite călătorii pentru a le promova către clienți, numit „Încercați înainte de a zbura”.

Deși această campanie particulară nu a „declanșat” neapărat, este un exemplu primordial al modurilor prin care putem folosi marketingul VR atât în sfera turistică B2B, cât și în cea B2C.

 

McDonald’s Happy Goggles

(Vezi campania aici)

McDonald’s a reușit să creeze un Happy Meal Box care se pliază cu ușurință într-o cască VR.

Inițiativa a fost creată pe baza Google Cardboard, fiind propria lor propunere de a oferi experiențe VR oamenilor într-un format simplu și accesibil. Cutiile au venit chiar cu instrucțiuni despre cum să-și realizeze unul propriu acasă.

Prin această experiență oamenii pot să se conecteze cu un produs într-un mod nou, creând noi asocieri de experiență pe care s-ar putea să nu le fi avut niciodată.


Toate aceste exemple sunt atât de diferite, dar toate fac un lucru bine: ele cufundă publicul într-o experiență de neegalat și de neuitat.

Campaniile bazate pe VR de astăzi, demonstrează că acum mai mult decât oricând, strategiile inovatoare de marketing implică oferirea unui nou fel de experiență unică și imersivă – ceva care va atinge viața și inimile oamenilor, într-un mod cu totul nou.

 

Cu ajutorul Brand&Build veți vedea impactul pe care Lumea Virtuală îl poate avea asupra unei campanii publicitare, prin atingerea unui anumit nivel de experiență personală.
Noi vrem să îți arătăm cum arată această Lume Nouă.
Îți dăm acces la #Viitor.
Pentru că #ConstruimPentruViitor
Eveniment realizat de Brand&Build, LUNI, 18 Mai
Dacă te încântă ideea, scrie-ne într-un comment și te programăm la o plimbare prin alte Lumi.

Bine ai venit în Viitor 🙂

 

 

 

About the author: Alexandra Hustiu Bibire

După 15 ani de marketing și vânzare directă, am pornit pe drumul antreprenoriatului cu dorința nebună de a schimba ceva în stilul de comunicare și marketizare autohton, nutrind speranța că pot aduce valoare oamenilor, mediului de business local, și nu numai. Pentru misiunea pe care mi-am asumat-o, în calitate de strateg de marketing și Personal Branding, mă recomandă perseverența, empatia și creativitatea, iar analiza și strategia sunt punctele mele forte. Dar cel mai mult curajul. Pofta de evoluție. Setea de cunoaștere. După ce am trecut prin toate etapele evolutive ale meseriei, de la specialist de marketig local la director de marketing național, mi-am înființat propia agenție de marketing, Brand&Build, prin care îmi doresc să sprijin la crearea și construirea de branduri durabile, consistente.

Leave a Reply

Your email address will not be published.