Future of Media – tendintele anului 2015 in comunicare, Social Media, advertising si tehnology (partea 2)

Dacă ai citit primul nostru articol, cu tendințele anului 2015 in media, online publishing si mobile, mai jos vei regăsi și tendințele care au fost prezentate la Future of Media pentru comunicare, Social Media, advertising și tehnologie.

  • Mugur Pătrașcu, Owner iLeo/Digital Marketing/Comunicare
    2015:

Cum faci ca un mesaj de comunicare să ajungă la oameni, in ce fel veți ajunge la oameni în viitor: digital communication.
Trebuie să vă lăudați că faceți comunicare trecând astfel  la comunicarea integrată.
– 3 lucruri care trebuie integrate: content (story telling), community și performance (performanță prin CRM și eCommerce).
– screens matters more,  chanels matters less: contează tipul de ecrane, nu cel de canale.
– advertising nu trebuie să fie advertising, ci trebuie să fim parte din news feed-ul oamenilor.

Trend important: în 2015 va exploda, dar în 2016 va muri: să fim oportuniști vizavi de subiectul zilei, să comunicăm actual.Un mindset : popular culture, topicul să fie tot ce se întâmplă în jur, să aveți o opinie vizavi de subiectul zilei.RTM- real time marketing: nu e important subiectul atât timp cât consumatorii fac legătura cu brandul.

Your product is your culture: storry telling-ul va fi în centrul atenției, el va face legătura cu oamenii.

Lumea se tabloidizează, deși e un trend greșit: nu mai folosiți titluri care câstiga atenția dar nu oferă conținut relevant.Useful news devine important, conținutul care să ofere utilitate.

People should always be the focus: trebuie să nu mai privim oamenii ca un bloc, ci prin comunități.Oamenii nu mai vor să fie mainstream.

Vertical communication, trecut , vs horizontal communication, viitor .
Social Media nu este numai Facebook.SM nu greșeste: vă spune cât sunteți de performanți.
Incercați să inventați comunități ca să le puteți da ceva, microcomunități prin care să puteți discuta cu oamenii.

Silent revolutions: internet tv.

Mantra pentru 2015:

Rethink your target.Nu îi mai tratați la grămadă.
Mobile first, media after.
Mobile is driving the globe, go mobile.
A doua parte a evenimentului a avut câteva insight-uri  și mai valoroase, având un mix de Social Media, tehnology și  marketing.

  • Claudia Chirilescu, Director General, Spoon Media și Cristian Ursea, Digital Enthusiast, Spoon Media/Social Media

2015 nu este despre mediu sau  despre mesaj, ci despre messaging.

What’up: aplicația făcută de 2 angajați de la yahoo, un free sms.Suportă mesaje video, audio și imagini, mesaj 1 la 1 sau mesaj către grup cu maximum 100 de contacte.Statistic vorbind  fiecare utilizator  shareuiește 7 mesaje video, 40 de fotografii, 80% dintre ei se conectează de obicei de  pe android.
Creșterea de la Q3 2013 => Q1 2014  a avut loc cu ajutorul  baby boomers.

Ce device, ce aplicații folosesc, cât de des le folosesc => informații bune pentru a identifica comportamentul.Ulterior testați un mecanism de interacțiune.Dacă funcționeaza, Go Big.

E un mediu în care puteți aduna feedback, dar în care nu trebuie să faceți advertising direct, în care puteți da o față umană brandului.
Ex: mecanism de concurs: îl comunici pe Facebook, și ulterior comunici 1 la 1 pe what up.
What’up e bun pentru companiile care fac multe campanii de BTL.

Umanizați brandul folosindu-vă de endorseri, oameni care au credibilitate.

  • Mihai Gongu, Creative Director, GMP Advertising/Advertising

Trenduri 2015:

FOMO- fear of missing out, un trend de care nu vom scăpa în 2015.
Cultura consumatorului este cultura contextului: oamenii nu mai citesc cărți, ci sunt pe Facebook.

Fii actual, into context, dar în sens pozitiv.
Brandurile vor trebui să facă față într-un mediu în care utilizatorii fac conținut video de calitate superioară cu mai mult viewership, așadar se vor muta bugete pe vlogging.
Oamenii vor variante, astfel că brandurile trebuie să facă storytelling alternativ: ca brand, să le ceri  oamenilor continuarea poveștii.

Emoji, este japoneza noua cu care se comunică destul de des.Emoji= ideograme.
Ochiul lui Rift/Oculus Rift -ochelari care te ajută să fii parte dintr-un univers al brandului.
Trend pentru conținut video: slow motion cât și backwards.Youtube are 5 milioane de unici pe lună.

TV este key în continuare pentru awarness, iar digital aduce earned engagement.

Viitorul se răpește, nu se așteaptă.

  • ILYAN, Creative Director, Ilyan.com/Tehnology
    2015 :
    Augmented reality : Google Glass and GG  application
    Brățările
    Google Watch, produs premium
    Roboții, tehnologie care încă nu evoluează.

Video înlocuiește textul, așadar Facebook va concura cu Youtube.
Piața de blogging din Romania are cea mai mare putere din estul Europei, iar V-bloggingul (vlogging-ul) este viitorul.

Imparte conținutul video în bucăți și shareuiește-l pentru a avea o rata de engagement mai mare.
Folosește hashtag-ul destul de des- exemplu campania electorală .

  •           Tudor Galos, Consumer Marketing Manager, Microsoft
    Marketing-ul se schimbă.Și dacă voi, ca marketeri, nu vă schimbați, nu o să mai fiți în marketing.

Marketing-ul s-a schimbat fundamental, a suferit prin:

trecerea de la produse la experiențe (marketing experiențial).Experiența se co-crează: o crează atât brandul, cât și utilizatorul.
– Maparea experienței tale cu cea a clientului brandului tău, nu încerca să-l faci să învețe lucruri noi.
– Proiectează oferte end to end: gen batteries included pentru jucării.
trecerea de la campanii la social relashionship- integrează clientul, nu te focusa pe el.
agilemarketing (agilemarketing.net): trebuie să pui o structură în haos.
Rolul marketerului este să satisfacă nevoile clientului într-un mod profitabil pentru brand.

Marketerul trebuie să facă un shift conceptual de la prezentarea produsului la beneficiu pe care îl oferă produsul.
Clienții sunt și raționali dar și emoționali.
Cei 4p au devenit 7p și au legătura cu clientul, dar si cu valoarea.Toți cei 7p sunt procese.

Practic, ideal ar fi să rămâi măcar cu aceste idei principale:

*2015 va fi anul conținutului de calitate
*conținut video și bugete pentru vlogging (conținut de entertainment sau de  “how to”)
*publicitatea nu va mai arăta ca publicitate
*campaniile se transformă în social relashionship, intregrând clientul
*campaniile fac diferența când sunt activate și în online, și în offline
*go mobile
*dacă nu ești în feed-ul oamenilor, nu exiști
*încrederea în brand este cea mai importantă,  în timp ce conținutul creează brandul
*vom trece de la SEO (optimizarea din search), optimizare pentru trafic, la OAO (optimizarea audieței online), *optimizare pentru audiență
*nu mai există mobile versus desktop, ci multiscreen: ecran mai mic, mai mare.
*automatizarea procesului de vânzare și de cumpărare cu ajutorul Google și Facebook .
*marketing-ul s-a schimbat fundamental, a suferit prin trecerea de la produse la experiențe, trecerea de la *campanii la social relashionship si agilemarketing.
*rolul marketerului este să satisfacă nevoile clientului într-un mod profitabil pentru brand.
*clienții sunt și raționali dar și emoționali.

About the author: Alexandra Hustiu Bibire

După 15 ani de marketing și vânzare directă, am pornit pe drumul antreprenoriatului cu dorința nebună de a schimba ceva în stilul de comunicare și marketizare autohton, nutrind speranța că pot aduce valoare oamenilor, mediului de business local, și nu numai. Pentru misiunea pe care mi-am asumat-o, în calitate de strateg de marketing și Personal Branding, mă recomandă perseverența, empatia și creativitatea, iar analiza și strategia sunt punctele mele forte. Dar cel mai mult curajul. Pofta de evoluție. După ce am trecut prin toate etapele evolutive ale meseriei, de la specialist de marketig local la director de marketing național, mi-am înființat propia agenție de marketing, Brand&Build, prin care îmi doresc să sprijin la crearea și construirea de branduri durabile, consistente.

Has one comment to “Future of Media – tendintele anului 2015 in comunicare, Social Media, advertising si tehnology (partea 2)”

You can leave a reply or Trackback this post.

Leave a Reply

Your email address will not be published.