Building responsible brands that are pillars for our future generations has become our mission.  Join us!

Brand-ul de carieră: e-book gratuit și workshop de Personal Branding

Brand-ul de carieră: e-book gratuit și workshop de Personal Branding

Ce este un brand?

În articolul acesta vom vorbi despre brand-ul de carieră.

Dar mai întâi, ce este un brand. În 2015, Zidar și Naric au definit brandul ca fiind un semn unic, un simbol, cuvânt sau o combinație între acestea care conlucrează în a crea o imagine care să identifice un produs și să-l diferențieze de competitorii săi.

Am ales definiția aceasta despre brand pentru că în articolul trecut am vorbit despre imaginea profesională.

Există o diferență între imagine, ca și parte vizuală a noastră (cea despre care am vorbit în articolul trecut), și imagine profesională. Imaginea profesională poate să fie identică cu reputația profesională.

 

Ce este brand-ul de carieră?

Gândindu-mă la ambele, le putem asocia cu brandul de carieră sau știința care se ocupă de acesta numită Career Branding.

Astfel, un brand de carieră este alcătuit din percepția skill-urilor și capacitaților tale în mintea oamenilor cu care interacționezi, fie ei colegi, angajatori sau clienți.

             În ceea ce ne privește, brandul de carieră caută să creeze un punct de diferențiere față de ceilalți (cum spune și definiția despre brand).

În ceea ce îi privește pe ceilalți, brandul de carieră devine vocea interioară care va spune  “alege această persoană s-o urci la bord în activitatea ta”, voce care devine selectivă în urma unui proces în care va câștiga partea emoțională a brandului, nu cea funcțională ( diferența între cele două este foarte simplă: în timp ce partea funcțională (reputation management) crează o imagine pozitivă asupra capacităților și skill-urilor pentru a crea o atitudine pozitivă spre angajare/colaborare (similar cu ceea ce fac companiile pentru a-și promova serviciile către potențialii cumpărători transformându-i în clienți loiali), partea emoțională a branding-ului de carieră este despre a crea o imagine profesională puternică pentru a se promova pe sine, pentru a crea interes, atenție, a dezvolta încredere, relații, și a transmite un vibe pozitiv).

 

Care este scopul unui brand de carieră?

 Scopul unui brand de carieră să fie creșterea carierei,  un brand puternic fiind  bazat pe un portofoliu puternic de skill-uri și împuternicit de o imagine personală bună.

Dacă skill-urile sunt bune, dar nu foarte promovate, brandul va fi generic și nu va ajuta la creșterea carierei.

Dacă imaginea personală este foarte promovată, dar nu are rădăcini puternice (skill-uri), acest brand va fi umflat, instabil și va dispărea rapid.

 

 Bun. Am creat brandul, însă cum măsuram eficacitatea lui?

Capitalul de brand devine percepția pe care o au alții despre noi, practic ce percepție au asupra atributelor promovate. Ce trebuie să faci este să creezi acel set de skill-uri necesare și să creezi un portofoliu care-ți va permite să-ți construiești imaginea și s-o comunici.

Ca și strategie de brand ne gândim cum să construim un brand preferențial.

 Ce înseamnă un brand preferențial?

 Practic ce te face special, ce este unic la tine și la cariera ta comparativ cu ceilalți, ce aduci în plus față de ceilalți, atribute personale care vor ajuta în crearea unui brand preferențial.

 

Acestea fiind spuse, așa ca să limpezim puțin acest concept,  am pregătit un E-book gratuit din care să poți învăța mai multe despre brand-ul de carieră, un e-book pe care îl primești atunci când te înregistrezi aici. Profit de această ocazie pentru a anunța și acest workshop de Personal Branding pe care îl vei găsi la accesarea respectivului link, workshop pe care cu siguranță îl vei lua în considerare după ce vei citi e-book-ul. Și dacă da, pare tentant, îmi poți scrie la alexandra@brandandbuild.ro sa vedem când va fi organizat acest workshop în orașul tău.

 

 

1 Comment

Post A Comment

error: Continutul acestui site este protejat prin leagea drepturilor de autor.