Building responsible brands that are pillars for our future generations has become our mission.  Join us!

Beneficiile Agile Marketing-ului

Beneficiile Agile Marketing-ului

Despre ce este Agile Marketing și ce presupune acesta ca și proces, am scris într-un articol pe care îl poți găsi aici.

În mare, ar fi bine de reținut procesul în sine pentru a-l putea folosi în cadrul unei organizații mai mici, fără a ține cont de detalii ca terminologie sau  roluri (pigs or chickens).

Însă dacă te interesează mai multe despre acest concept de marketing poți face o certificare aici, cu siguranță este binevenită în situația în care administrezi un business avansat din toate punctele de vedere-organizațional, financiar,etc.

Dar dacă tot e bine de știut ce înseamnă agile marketing, hai să vedem care sunt beneficiile lui:

  1. Productivitatea – deși nu există studii oficiale pentru a compară productivitatea marketer-ilor  agili comparativ cu echipele de marketing non-agile, marketerilor care adoptă agile marketing le creșterea productivitatea.
  2. Transparența – Agile Marketing permite managementului, vânzărilor și celor de la dezvoltare  să primească informații asupra a ceea ce anume face echipa de  marketing. Tot acest proces permite, de asemenea,  managementului, vânzărilor și echipei de dezvoltare să furnizeze informații pentru marketing, solicitând însă sarcini și rezultate. Transparența se referă și la interacțiunea echipei de marketing cu clienții, oferind un grad de onestitate și sinceritate atipice marketingului tradițional.
  3. Prioritizarea – întâlnirea Sprint Planning presupune ca părțile interesate să prioritizeze cererile lor, și  dintre ele se pot vedea resursele disponibile și cum ar trebui cel mai bine utilizate aceste resurse.
  4. Abilitatea de a se adapta la schimbare – agil în Agile Marketing se referă la capacitatea de a se adapta rapid la schimbare. La fiecare 4-6 săptămâni, un nou rezultat al Planning Sprint-ului se poate transforma într-o oportunitate de a ajusta și focaliza echipa de marketing pentru a răspunde la schimbarea condițiilor de introducere pe piață.
  5. Satisfacția clientului – pentru că nevoile clientilor trebuie îndeplinite rapid și clienții trebuie să primească informații corecte și clare de care au nevoie pentru a face o decizie de cumpărare, satisfactia clientului tinde să crească.
  6. Competitivitate – creșterea vitezei de marketing, prioritizarea nevoilor clienților, măsurarea impactului de marketing și întreruperea eforturilor  de marketing care nu au impact, dar și creșterea satisfacției clienților, toate duc la îmbunătățirea competitivității.
  7. Măsurabilitate – una dintre valorile fundamentale ale marketingului agil este de măsurare și responsabilitate. Echipele de marketing agil rulează teste mici, măsoară rezultatele, și investește mai mult în timp în ceea ce funcționează. Acest accent pus pe măsurabil îmbunătatește abilitatea marketing-ului de a comunica contribuția sa.
  8. Comunicare internă îmbunătățită – aceasta este una dintre cele mai mari beneficii ale marketing-ului agil: o mai bună comunicare cu managementul, vânzări și echipa de dezvoltare, prin transparență. Comunicarea, de asemenea, tinde sa se îmbunătățească în  cadrul echipei de marketing în sine, prin întâlnirile zilnice Scrum. Toată lumea știe ce fac celelalte  persoane și ce obstacole ar putea întâmpina.
  9. Este bun pentru cariera unui marketer – Google afișează peste 29.000 de rezultate pentru acest concept. Așa cum dezvoltatorii care înțeleg profund dezvoltarea agilă (Agile Development) produc o cerere mare de informații, și  marketerii care înțeleg profund marketing-ul  agil și care au experiență de punere în aplicare pe piață acest concept  în cadrul organizațiilor, vor crea cerere.
  10. E distractiv! – Marketingul agil înseamnă distracție. Colectarea în fiecare zi pentru a vorbi despre ceea ce este în lucru  și schimbul de provocări cu echipa construiește repede  coeziunea acesteia. Respectul pentru fiecare individ al echipei, dar și auto-gestionarea echipei duce la o mai mare satisfacție.

Multe beneficii pentru un singur concept, nu?

No Comments

Post A Comment

error: Continutul acestui site este protejat prin leagea drepturilor de autor.