06 nov. 4 Secrete pentru Content Marketing Reuşit
Ştim că internetul este, de multe ori, asemenea unui sat. Deşi sunt mulţi oameni, “bârfa” şi “ştirea” se răspândesc imediat. De aceea vedem multe filmuleţe, imagini sau discursuri denumite “virale”. Pentru că se răspândesc ca un virus într-un mediu propice.
Dar cum devine conţinutul viral? Cum îl faci viral?
Reţelele sociale (mai ales Facebook) fac comunicarea cu ceilalţi mult mai uşoară. Pe lângă asta, ele au un algoritm anume care fac lucrurile, populare la nivel restrâns, să fie şi mai populare.
Astfel, una dintre cele mai eficiente metode de consolidare a unui brand în mediul online este content marketing. Necesită costuri minime de întreţinere şi foarte puţin efort. Asta datorită caracterului de continuitate “din vorbă în vorbă” a conţinutului online.
Ce este, de fapt, content marketing-ul?
Content marketing se referă la (aşa cum a scris şi Alexandra aici) crearea şi distribuirea strategică de conţinut online, care nu promovează un brand în mod direct, explicit, dar care este menit să stimuleze interesul faţă de produsele sau serviciile respectivului brand.
Scopul principal al acestui conţinut este să livreze informaţie interesantă unui consumator. De asemenea, este o metoda de a-ţi dezvolta mai uşor abilitatea de a crea titluri şi slogane puternice şi abilitatea de a pune în evidenţă avantajele unui produs sau serviciu. Sunt desigur, mult mai multe avantaje ale content marketing-ului, însă le voi explica mai amănunţit altădată.
Totuşi, cum facem ca oamenii să fie interesaţi de conţinutul nostru?
Continutul, de orice natura ar fi el, are ca bază textul. Aşa că mă voi referi la articole în principiu, dar metoda se poate aplica la orice fel de conţinut. Un începător în domeniul content marketing-ului s-ar putea speria puţin de ideea de a crea un conţinut de succes. Şi e adevarat, la început va fi greu. Pentru că nu ai urmăritori care să îţi dea mereu feedback sau care sa îţi distribuie link-ul. Dar un lucru esenţial despre content marketing (şi despre orice domeniu, în general) este că nimeni nu s-a nascut cu diploma în mână, iar toţi profesioniştii au învăţat în timp ce creau conţinut. Iată 4 principii simple de urmărit, astfel încât articolul tău de content marketing să empatizeze cu audienţa.
-
Ce scrii.
Consumatorul de content marketing este deja sufocat de multe articole pe aceeaşi temă pe care vei scrie şi tu sau pe teme asemănătoare. Şi atunci, cum faci ca articolul tău să fie mai interesant de citit decât celelalte? Caută poveşti din viaţa cotidiană a oamenilor din jurul tău, pasionaţi de subiect, pentru a crea o emoţie autentică. Este foarte important ca ceea ce scrii să fie real, fiindcă atunci va crea emoţii reale. După acelaşi principiu, “Viaţa bate filmul”.
-
Pentru ce/cine scrii.
În general, pentru atenţie. Trebuie să întelegi că nu meriţi implicit atenţia publicului tău. Aşa că, în această situaţie, trebuie să îl captezi. Iar aici este foarte importantă prima impresie pe care o creezi: titlul şi primul paragraf. Audienţa va continua să consume doar dacă îi place începutul. Aşa că, formulează aceste două elemente ale conţinutului astfel încât publicul să înţeleagă că este unul interesant şi demn de citit.
-
Ce titluri pui în content marketing.
În acelaşi timp, este o idee bună să îţi pregăteşti un titlu încă dinainte de a te apuca efectiv de scris. Pe de o parte, rezervi tot ce ai mai bun pentru titlu, care să capteze atenţia. Pe de altă parte, prin simplul fapt ca ţi-ai pregătit exact titlul, ai deja 50% din structura conţinutului.
Apoi, numerele în titluri prind, de obicei, foarte bine la public şi te ajută să îţi organizezi conţinutul într-un cadru bine definit: “4 SECRETE PENTRU CONTENT MARKETING REUŞIT”. Şi, în general, precizia unui titlu creează mai multă curiozitate în mintea cititorului decât un titlu vag. Oamenii dau click mai degrabă pe un articol numit “De ce 70.42% dintre bărbaţi iubesc maşinile de curse” decât “De ce unii bărbaţi nu iubesc maşinile de curse”.
-
Cum scrii.
Indiferent de ce conţinut îţi alegi să creezi, trebuie să aibă acel caracter unic, acea amprentă individuală a autorului. Este bine să transmiţi că ştii despre ce vorbeşti, dar, în acelaşi timp, să dai conţinutului tău o aură umană, cu care consumatorul să poată rezona şi empatiza. Această legatură empatică pe care o creezi mai apoi, îţi va aduna distribuirile necesare în reţelele sociale, ca să atragi şi mai multa atenţie.
Aşadar, acestea sunt cele 4 principii de bază pe care să le respecţi în conţinutul tău, pentru ca el sa aibă succes. Ţine minte, este important să urmareşti felul în care audienţa răspunde la conţinutul tău. Iar dacă publicul a răspuns într-un mod negativ, analizează cu calm şi încearcă o abordare diferită. Poate că publicul tău doar vorbeşte “în altă limbă” .
No Comments