Building responsible brands that are pillars for our future generations has become our mission.  Join us!

Tendințe în PR pentru 2017 – ce e bine de știut

Tendințe în PR pentru 2017 – ce e bine de știut

Astăzi vorbim despre tendințe în PR pentru 2017, mai concret ce e bine de știut anul acesta pe partea de comunicare cu publicul (am fi putut spune cu mediul extern, dar nu numai pentru că apare și noțiunea de employer branding).

Zilele alea a fost oganizată încă o conferință PR Forum la care s-au discutat mai pe larg aceste tendințe în PR pentru 2017. 40 de specialiști au scris opinia lor despre aceste previziuni  în PR într-un e-book pe care îl poți downloada și tu de aici.

 

   Dar hai să facem cunoștință cu acestea conform celor menționați acolo:

 

Omul de PR

În primul rând, o să mă opresc la omul de comunicare a cărui rol se schimbă din ce în ce mai mult, în sensul în care acesta e nevoit să evolueze foarte mult din punct de vedere profesional. Dacă pînă acum era responsabil doar cu tacticile de PR, nefiind nevoit să aibă o viziune clară asupra companiei și a ceea ce face ea, acum acesta s-a transformat într-un comunicator, devenind astfel un personaj de acțiune, care este nevoit să fie creativ, să se exprime excelent dar care să aibă și o viziune clară asupra strategiilor din cadrul companiei prin prezența sa la ședințele de top management.

Mai mult, omul de PR a devenit creator de conținut. Cum e nevoie de conținut autentic, omul de PR trebuie să aibă cunoștințe de SEO și web analitics, dar și un comportament jurnalistic, să cerceteze, să actualizeze informațiile și să șe îmbunătățească astfel încât să devină editor pentru earned media.

 

Echipa SEO-Content

În această nouă perspectivă, apare și conceptul de echipă între SEO și conținut pentru că ambele pot genera conținut relevant și entertaining pentru consumator. Dincolo de ideea de conținut moral, care vine pe fondul apariției trendului de fake news (despre care o să vorbim imediat) și brand reputation management, ascensiunea conținutul video-ului este din ce în ce mai vizibilă, transformând canalele de owned media în canale de infotainment pentru a genera atât plăcere cât și emoție.

Și dacă tot vorbim de echipă, colaborarea între branduri și influenceri va duce la alt nivel puterea conținutului căci 2017 va fi despre influencerii care devin brand advocates.

 

Umanizarea barndului, storytelling

Datorită acestor colaborări putem începe a vorbi despre umanizarea brandului care constă în relația one to one pe care brandul o face cu consumatorul prin experiențe offline care să generezez conținut de PR.  Influencerii, deveniți interfața brandului cu targetul, vor crea conținut direct pe canalele brandurilor pentru a genera reacții în real time.

Ideea de storytelling devine complexă prin manifestarea empatiei  fiind transformată în storytelling emoțional,  o formă de brand activism sub deviza Expect the Unexpected. Practic, empatia dechide calea engagementului: felul în care se spun poveștile trebuie să fie inovator, contează tone of voice-ul pentru un message impact major.

Storytelling-ul devine story selling.

Granița între PR și Advertising devine din ce în ce mai difuză, apărând native advertising-ul sau acel fel de a vorbi pe limba consumatorului, într-un mod căt mai controlat dar și măsurabil. Așadar și trimveratul PR-marketing advertising începe să sufere modificări.

 

Canale relevante, online, Social Media

    Earned, paid sau shared media pe care pot apărea nenumărate feluri de comunicate de presă (de exemplu) bazate pe aceeași poveste,  declinate diferit cu unghi de abordare, limbaj și tone of voice diferit.

Se pune accent pe video, deci cît mai mult online și SM, comunicarea pe valori și afinități decât pe produse și /sau  servicii. Se pune accent, cum spuneam, pe creșterea creativității, calității și relevanței prin texte, poze, vizualuri, video-uri, infografice, bloggeri, vloggeri, influenceri, forumuri, infografice, etc.

Se optează pentru minim 3 canale de socializare pentru că generația Z dă tonul tendințelor – trăiesc pe SM, tastează foarte repede, creează soft în limbaje complicate, folosesc mesageria pentru orice, sunt dependenți de aplicații și fac totul de pe mobil. Brandul va fi nevoit să se adapteze, deci crește nevoie de a folosi aplicațiile de mesagerie, dar și zona de live pentru a se diferenția.

Online-ul rămâne mijlocul de informare preferat de tineri și de segmentul celor cu venituri peste medie deci ponderea de prezență aici crește din ce în ce mai mult, apărând o viziune integrată online-offline, prin care 20% sunt experiențele directe ale consumatorului cu brandul (în offline). Word of mouth și experții au credibilitatea cea mai mare.

Creativitatea este un punct de diferențiere, 2017 fiind anul comunicării personalizate și al consolidărilor de brand.

Ba mai mult, experiențele unor consumatori trebuie transformate în povești pentru a produce schimbări de atitudine și comportamente pe termen mediu și lung.

 

Brand management

Printre cele mai importante tendințe în PR pentru 2017 se află  menținerea unei bune reputații de brand, valoare de brand și etica profesională. Se vorbește de sănătatea brandului pe termen lung, de comunicare de criză la nivel de brand și de reputation management pe fondul derapajelor presei din ultima perioadă, dar și a presiunilor care vin din zona politicului. Era fake news generează o orientare mai pregnantă a companiilor de la nivel corporate la nivel de consultanță și comunicare strategică complexă, insoțite de mesaje sociale  (pentru cele care optează să rămână în zona corporate,  strategia de comunicare va include LinkedIn și Google pentru reputation management).

 

Alte tendințe în PR pentru 2017 de reținut

Succesul unui brand este direct proporțional cu nevoia pe care o rezolvă, gustul succesului fiind dat de ponderea între rațional și emoțional, precauție și curaj, calitte și cantitate.

Cine nu vorbește digital în 2017 nu va fi relevant în PR.

PR-ul în 2017 se întoarce la oameni prin campaniile de employer branding (Lidl  face campanii de acest gen pe online și McDonalds pe TV), o formă de PR care nu se mai adresează doar mediului extern ci și intern, angajaților, pentru a-i fideliza și vine din perspectiva comunicatorului care este cel ce comunică și în interiorul companiei.

Și ultima, dar nu cea mai importantă căci mie mi se pare foarte relevantă în fața tuturor celorlaltor tendințe în PR pentru 2017:  brand-ul ar trebui să fie ca oamenii, să-ți dorești să stai cu el la masă, la o cafea.

 

Spor la ..cafea 🙂

1 Comment

Post A Comment

error: Continutul acestui site este protejat prin leagea drepturilor de autor.