După ce am trecut, în anii ’60-70, de la selling approach la marketing perspective (în această perioadă practic au luat viața materiile de marketing în școlile de business), la marketing-ul serviciilor în anii ’80-90 ( când au fost dezvoltați și cei 7 P (4p+ Proove, People, Process), trăim, în prezent era marketing-ului carierei- dezvoltarea carierei – career branding.

Deși tradiționalul Personal Branding a fost rezervat roialităților, politicienilor, atleților, artiștilor, odată cu SM & Internet oricine poate obține o identitate digitală folosind tool-uri și tehnici de promovare personală.

Personal Branding însă nu înseamnă doar prezență în online, înseamnă și identitate în offline. Înseamnă Core Self  (sau Personal You )- cine ești tu în realitate (cu credințele și  valorile tale,trăsături de personalitate și atribute personale)  și Proffesional You (sau Skilled Self (competente si abilități)+ Extended self (artefactele/dovezile care susțin competențele și abilitățile) ).

Acest Sine Calificat poate fi promovat prin diverse strategii (push sau pull, de advertising, networking, contact, etc), deci printr-un plan de marketing.

Dar ce înseamnă Brand Personal?

Să-ti spui povestea, susținută  cu dovezi (artefacte), care să îți evidentieze USP-ul (unique selling proposition), contributia ta, ce te diferențiază.

Personal Branding este însă mai puțin despre Self positioning si mai mult despre a crea încredere despre cum competență și abilitatea de a te mișca în domeniul tău de expertiză. Așadar Personal Branding-ul este orientat către scop, scopul fiind de a-ți brandui propriile activități.

Despre Personal Branding putem vorbi mai multe față în față, sau la workshop-ul dedicat, creat special pentru cei/cele care își doresc să devină un Brand.

Mai multe despre Branding Personal găsești pe blog.